Niekursujące od lat tramwaje wrócą na część Przedmieścia Oławskiego. Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty na projekt przebudowy ul. Kościuszki. Tym razem również nie ma przekroczenia złożonego budżetu, co może przyspieszyć podpisanie umowy.
Wyłączona w 2011 roku trasa tramwajowa na ul. Kościuszki – pomiędzy Pułaskiego a Krakowską – to alternatywny ciąg komunikacyjny dla ul. Traugutta, gdzie torowisko z kolei wiedzie pomiędzy ul. Kościuszki a pl. Wróblewskiego. Wrocławski magistrat po latach deklaracji rozpoczął przygotowania do kompleksowej przebudowy tego odcinka.
Przebudowa ul. Kościuszki. Na projekt ponad 3,3 mln zł Spółka Wrocławskie Inwestycje przed weekendem otworzyła przesłane oferty. Tylko jedna firma chce wykonać dokumentację projektową od miejskiej spółki.
- Biuro Projektów Dróg i Mostów BBKS-PROJEKT Sp. z o.o. z Wrocławia: 3,07 mln zł.
WI przeznaczyły na ten kontrakt 3,38 mln zł, w tym: 3 mln zł – dla zakresu finansowanego przez gminę Wrocław oraz 338 tys. zł – dla zakresu finansowanego przez MPWiK. Teraz oferta ta zostanie sprawdzona pod kątem formalnym oraz przeanalizowana. Jeżeli wszystko będzie w porządku, to za kilka tygodni będzie można podpisać umowę. Powinno nastąpić to jeszcze w 2025 roku.
Metamorfoza ulicy i nowe relacje skrętne dla tramwajów
Wybrany wykonawca będzie miał 18 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie potrzebnej dokumentacji. Te będzie także pełnił nadzór autorski nad realizacją prac budowlanych a te mają zostać zrealizowane do końca października 2029 roku.

Fot. Daniel Siwak | Po ponad dekadzie tramwaje wrócą na ulicę Kosciuszki
Przypomnijmy, że inwestycja zakłada także uelastycznienie sieci tramwajowej w tym rejonie. Chodzi tutaj o budowę nowych łuków na północ, czyli z ul. Kościuszki w ul. Pułaskiego (w kierunku pl. Wróblewskiego) oraz z ul. Kościuszki w ul. Traugutta (w kierunku Muzeum Etnograficznego). Co ważne, przy projektowaniu sieci trakcyjnej mają zostać wykorzystane z kolei haki zamontowane już na budynkach, co ma zminimalizować konieczność ustawiania słupów na chodnikach.
Wraz z tym zmienić się ma układ przystanków, który umożliwić ma przesiadki pomiędzy tramwajami lub autobusami i tramwajami. Na każdym powinna znaleźć się trójmodułowa wiata, słupek przystankowy, kosz na śmieci oraz wyświetlacz Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Prócz tego w planach jest dwukierunkowa droga dla rowerów przynajmniej po jednej stronie, nowe chodniki z oświetleniem oraz nasadzenia zieleni.